dijous, 30 de juny de 2011

Conclou el segon torn del campus Ítaca 2011


Demà, 1 de juliol, tindrà lloc la cloenda del segon torn del Campus Ítaca, el projecte que porta estudiants d'ESO a realitzar estades de dues setmanes a la UAB amb l'objectiu d'engrescar-los per continuar la seva formació a la universitat. El nostre institut hi participa des de l'any 2005. L'acte tindrà lloc a les 18 h a l'Hotel Campus i comptarà amb la participació del director coordinador de Santander Universidades a Catalunya, Antonio Pérez Portabella. Aquesta activitat està organitzada per l'Institut de Ciències de l'Educació (ICE) i per la Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB amb el patrocini de Banco Santander.

A més de Pérez Portabella, intervindran a l'acte de cloenda el vicerector de Transferència Social i Cultural de la UAB, Bonaventura Bassegoda; la degana de la Facultat de Ciències de l'Educació, Rosa Maria Pujol; la directora de l'ICE, Montserrat Antón; i la coordinadora del Campus Ítaca, Christiane Guerão. L'edició d'enguany del Campus acabarà amb la cloenda del tercer torn, que tindrà lloc el proper 14 de juliol.

A l'acte, al qual assisteixen tant els alumnes com les seves famílies, es presentaran els diversos projectes realitzats pels grups d'estudiants: gravació de videoclips, creació de robots, excavacions arqueològiques, producció d'aliments, etc.

Durant les dues setmanes d'estada a la UAB, els 432 estudiants d'ESO que participen al Campus Ítaca realitzen diferents activitats tutelats per docents de la Universitat. Treballen en la resolució de problemes, discutiran sobre temes que els afecten i conviuran amb companys d'entorns socials diversos. A més de realitzar projectes en grup, participen en tallers, debats i concursos de relats, es familiaritzen amb el campus de la UAB i fan sortides a Barcelona per conèixer els museus del centre de la ciutat. Realitzen també activitats ludico-esportives a les instal·lacions del Servei d'Activitat Física (SAF) i podran escollir diferents activitats culturals: teatre, plàstica, música, dansa...

Vint noves beques-salari

En paral·lel, la UAB ha obert la tercera convocatòria de les beques-salari Ítaca - Banco Santander per al curs 2011-2012, per a estudiants de centres que hagin participat al Campus Ítaca. Seguint amb l’objectiu de procurar que cap estudiant no vegi minvades les seves possibilitats d'accedir a una formació superior a causa dels recursos econòmics del seu entorn familiar, la UAB i Banco Santander convoquen vint beques-salari per donar sortida a les expectatives de futur de joves talents que, altrament, foren inviables. Es tracta de la primera iniciativa d'aquestes característiques que es pren en una universitat espanyola. La beca comprèn el pagament de 500 euros mensuals durant deu mesos, renovables al llarg dels anys de durada d'un grau, sempre que es compleixin els requisits de renovació establerts en aquesta convocatòria. Cobreix també les despeses de matriculació.

Més informació: http://campusitaca.uab.cat 

* Nota de premsa de la UAB

Es lliuren els premis als millors treballs de recerca de batxillerat


El Centre de Recursos Pedagògics va atorgar el passat 28 de juny els premis de recerca de treballs elaborats per estudiants de batxillerat de Montcada i Reixac, Ripollet i Santa Perpètua de Mogoda. El Teatre Auditori va ser l'escenari que va acollir aquest acte en el qual es van guardonar a 6 estudiants ripolletencs de diversos centres del municipi.

Els joves premiats van ser Daniel Chevarría (El surf i la construcció d'una taula) i David Salgado (Robòtica. Disseny i construcció d'un microrrobot), de l'Institut Palau Ausit; Noelia Cruz (Les flors a Mirall Trencat) i Yolanda Jiménez (El modernisme a Cerdanyola del Vallès), de l'Institut Can Mas; i Marta Urzaiz (Sonen els harmònics) i Jordi Soldevila (Víctimes de la Guerra Civil a Ripollet i Cerdanyola. Dos casos particulars), de l'Institut Lluís Companys.

El certamen, que enguany arriba a la novena edició, té per objectiu incentivar i potenciar l'elaboració dels treballs, reconèixer l'esforç i la feina ben feta tant dels alumnes com dels professors i apropar la recerca a la població de les tres localitats des de la biblioteca del Centre de Recursos Pedagògics de la zona, per tal que puguin ser consultats.

L'acte va ser presidit per l'alcalde de Ripollet, Juan Parralejo, el director dels Serveis Territorials d'Ensenyament al Vallès Occidental, Joan Lluís Baulenas, la directora del Centre de Recursos Pedagògics, Maria Vide i la regidora d'Educació, Maria del Mar Viera. A més, també hi van ser presents l'alcaldessa de Montcada i Reixac, Maria Elena Pérez, i l'alcaldessa de Santa Perpètua de Mogoda, Isabel García.

* Informació extreta del portal ripollet.cat

dilluns, 27 de juny de 2011

Actuació musical dels alumnes del Palau Ausit al centre de dia can Vargas de Ripollet




Desenes d’alumnes de l’lnstitut Palau Ausit es van desplaçar el dimecres 11 de maig de 2011 al Centre de Dia Can Vargas de Ripollet per tal de mostrar als avis tot el que han après sobre danses populars catalanes i d’arreu del món a la classe de música.
També van recitar poemes i van acabar cantant una cançó tots conjuntament. Els alumnes van gaudir ballant, entre d’altres, sardanes i balls de bastons i els espectadors van poder veure així com els joves els hi oferien una activitat diferent i ben original. L’activitat està inclosa en el Pla d’Entorn.

* informació extreta del portal de l'Institut

Lliurament dels premis del concurs de disseny de la carpeta i agenda 2011-12


El disseny guanyador


Lliurament del primer premi



Lliurament del segon premi


El passat dijous dia 9 de juny, l'AMPA de l'Institut Palau Ausit va fer el lliurament dels premis als guanyadors del concurs del disseny de la carpeta i de l'agenda del curs 2011-12.


Els guanyadors han estat:


- 1r premi, xec de 100€: Joan Laureà Florit i Fuster del cicle formatiu de grau superior d'Automoció.
- 2n premi, xec de 70€: Meritxell Barnola Marín de primer de Batxillerat.

* informació extreta del portal de l'Institut

Reunió del Consell escolar - 27 de maig de 2011

1. S’aprova l’acta de la reunió anterior.


2. Índexs d'assistència professorat
darrer mes (abril)
4,5% en ESO i Batxillerat
Un percentatge superior al dels darrers anys. La direcció informa que les causes són diverses,com ara permisos per concedits per la direcció, per malaltia i ingrés de familiars, malalties, permisos diversos.....
La direcció espera reduir el percentatge de baxes i fer quie no arribi al 3%. Ara està en el 2,7%.
Les baixes, pel que fa als cicles formatius, passa molt poc de l'1%. I en la majoria dels casos són hores de permís per assistir a l'Sapain Skills.
El mes de maig, informa la direcció, no ha tingut la incidència en absentisme que el d'abril.


Des de l'AMPA manifestem el malestar per les baixes que han afectat especialment a 2n d'ESO D. Ha arribat al 50% en els darrers temps.
També hem preguntat com s'avalua el professorat substitut en el marc de la certificació ISO 9001/2008. La direcció ha explicat que aquesta certificació, recentment obtinguda, és la culminació d'una feina feta duta a terme en els darrers 4 anys, destinada a validar i auditar procediments i protocols. Un treball que ha reportat més beneficis que no pas perjudicis. Gràcies a l'auditoria es poden demanar resultats. També hi té molt a veure el Projecte de Qualitat i Millora Contínua (PQiMC) que ha seguit l’Institut.


4. Pel que fa a les preinscripcions, són les previstes per centre, tant en els graus mitjà i superior com en el curs pont. El curs vinent, 2011-2012, iniciaran 11r d'ESO un total de 120 alumnes, això és 4 grups.


5. Projectes d'innovació FP. La direcció informa que aquests projectes els ha fet el Ministeri d'Educació i ciència. L'any passat respongueren al nom d'ARCE. Pretenen fomentar el treball cooperatiu entre centres de diversos llocs de l'Estat. A més estan dotats econòmicament. L'institut ha demanat de participar en tres programes. El ministeri aprovarà aviat els centres participants. Participar-hi, a l'entendre de la direcció,comporta dotacions econòmiques específiques, l'intercanvi i el treball conjunt amb altres centres.


6. Sortides. La direcció de l'institut informa de les que hi ha previstes per al mes de juny. Formen part del crèdit de síntesi. Els alumnes sancionats.


7. Informació de l’AMPA
En aquest punt presentem les qüestions i temes plantejats en la darrera assemblea de mares i pares. Així exposem el motiu pel qual s’haurien passat autoritzacions per sortir abans d’hora – per manca d’un professor – un cop passada la data en qüestió. El professorat en dubta, d’aquesta qüestió, argumentant que no té cap sentit i apuntant que potser són els alumnes el qui han passat tard el full.


Informem de la sociliatzació dels llibres. La responsable de francès demana a l’AMPA un llistat dels llibres i a qui van assignats per repartir-los a la seva classe.


Informem de l’elaboració d’un document per canalitzar els ajuts per sortides als departaments. Aquests hauran d’elaborar la petició que considerin oportuna i lliurar-la en el termini corresponent. L’AMPA té una quantitat econòmica destinada a aquest tema que es repartirà en funció de les peticions.


S’informa que a partir d’aquesta reunió Jordi Jorba, representant de l’AMPA amb veu però sense vot al Consell Escolar, passa a ser membre de ple dret d’aquest ens tot substituint una baixa.


8. Inversions


La Direcció del centre informa del pla d’inversions, xifrat en 35.462€. Afectarà a diversos espais del centre, així com a l’exterior – millores en jardineria i càmeres de seguretat.


9. Torn obert de paraules
S’informa del resultat del concurs de la il·lustració per la carpeta i agenda pel curs vinent. El guanyador és Joan Laureà Florit, premiat amb 100€. En segona posició queda Meritxell Barnola, qui rebrà un premi de 70€.


S’informa que els alumes del centre participants en el CATSkills així com els de la resta del país han estat convocats a un acte de reconeixement el 20 de juny, a les instal·lacions de INEFC.


Proper curs:
La direcció informa que començarà el 12 de setembre. Hi haurà 5 dies de lliure disposició. L’Ajuntament ha proposat fórmules per ubicar aquests dies al calendari. Es parlarà del tema al Consell Escolar Municipal.


Direcció informa que pel curs proper informarà inspecció que els dilluns per la tarda no es farà classe. L’argument és que l’alumnat va molt carregat d’hores lectives i el rendiment, especialment per la tarda, baixa en picat. Caldrà veure què diu Ensenyament.


El Consell parla de les previsibles retallades dels recursos per educació. S’acorda fer-hi alguna acció per a manifestar l’oposició de la comunitat de l’institut. Quant a la plantilla de professorat, direcció explica que no se n’hauria de perdre molt, el proper curs.


La reunió de primer d’ESO es farà el dia 28 de juny, a les 18,30h.


El 29 de juny és la data acordada pel proper Consell Escolar.